Retur, bytte og reklamasjon
INSTRUKS FOR BYTTE/RETUR AV VARER SAMT REKLAMASJONER
- For at vi tydelig skal se hvem pakken kommer fra, bruk ordrenummeret ditt og registrer returen i vår returportal.
- Når du registrerer returen, får du en QR-kode på e-post. Vis denne hos ditt nærmeste Posten/Bring-innleveringssted og fest fraktseddelen på pakken.
- Varen(e) må være i samme stand som ved mottak, med alle lapper og originalemballasje intakt. Pakk varene godt før retur.
Returportal Fjellrevenshop
For å opprette en retur gjør du følgende:
- Finn frem ditt ordrenummer. Dette står i ordrebekreftelsen du mottok fra oss ved kjøp. Finner du det ikke? Kontakt kundeservice så hjelper vi deg!
- Registrer din retur på denne siden.
- Legg varene du ønsker å returnere med originalemballasje i egnet emballasje og forsegl pakken godt.
- Ta med pakken til et Posten/Bring-innleveringssted og vis frem QR-koden (eller skriv ut sendingslapp på etikettskriver) du mottok da du registrerte returen din. Du vil da motta en returfraktseddel.
- Plasser returfraktseddelen over adresseetiketten som allerede er på utsiden av pakken.
- Lever inn pakken og be gjerne om en innleveringskvittering dersom du ønsker det.
- Du vil motta en returbekreftelse på e-post når vi har mottatt din retur.
Når vi har mottatt pakken din, refunderer vi beløpet via samme betalingsløsning som du benyttet når kjøpet ble gjort.
TRYKK HER FOR Å GÅ TIL VÅR RETURPORTAL
Reklamasjoner
Har du mottatt en vare med feil eller andre problemer relatert til produktet ditt?
Reklamasjon kan skje ved feil eller mangler på varen. Alle varer blir kontrollert for feil og mangler før de blir pakket og sendt til deg som kunde. Ta kontakt med oss slik at vi kan ordne opp i situasjonen!
Varen må være kjøpt av Fjellrevenshop.no innenfor garntitiden. Finn ditt ordrenummer fra din bestilling som må legges inn ved reklamasjon. Vi er en forhandler og tar ikke imot reklamasjoner kjøpt av andre forhandlere.
Reservedeler
Trenger du knapper, glidelåser, stoff eller andre reservedeler?
TRYKK HER FOR Å GÅ TIL PORTAL FOR RESERVEDELER
VILKÅR FOR GODKJENT RETUR
- Du kan så klart prøve plagg/utstyr for å sjekke at størrelse er riktig. Men det kan ikke brukes – brukte produkter vil ikke bli godkjent som retur.
- Plaggene/utstyret kan ikke ha spor av dyrehår, lukte eller være møkkete.
- ALLE merkelapper skal henge på varen.
- Har du kjøpt varen hos www.fjallraven.no, må du henvende deg til dem for informasjon om retur. Vi behandler ikke returer kjøpt fra fjallraven.no.
INFORMASJON OM VÅR RETURHÅNDTERING/REFUNDERING
- 0,- i returkostnad ved bytte av hele ordren.
- 85,- i returkostnad ved retur av ordre eller deler av denne.
- Fjellrevenshop.no behandler din retur/bytte så fort vi mottar returen fra deg.
- Refundering med kort:
Ved evt. retur så refunderes beløp til samme konto og tar normalt 5-10 virkedager.
Refundering med Klarna/faktura:
Om du har bestilt med Klarna faktura 30 dager betalingsfrist, så vil faktura kanselleres/refunderes.
Du mottar e-post med kreditnota fra oss/Klarna. Meld ifra til Klarna.no ved retur av vare(r)
Ved bytte til dyrere vare:
Vil du bytte til dyrere varer, må du legge inn ny ordre i nettbutikken, da vi ikke kan belaste deg for mer enn opprinnelig ordresum. - Ved bytte til rimeligere varer refunderer vi mellomlegget.
- Ved bytte så sender vi ut ny ønsket vare fraktfritt til deg.
UTVIDET BYTTE OG RETURRETT IFBM JULEGAVER
- Ved julegaver så har vi alltid utvidet bytte og returrett ut januar påfølgende år.
Dette gjelder for varer kjøpt i november og desember. Eks: Du har kjøpt en vare den 1. november som skal være en julegave – da vil utvidet bytte og returrett gjelde ut januar 2025. - Om du ønsker å få tilsendt byttevaren til en annen adresse så skriv dette på returskjemaet. Legg da også ved ditt mobilnummer og e-post slik at du mottar sporingsinformasjon.